woensdag 18 september 2013

woensdag 18 september

Hey hey,
Hoe ist met jullie? Leuke woensdag gehad? Ik ben vanmiddag de jongste dochter gaan inschrijven in de nieuwe balletlessen. Daarbij komt dan nog een nieuw ballet teneu'ke en nieuwe balletschoentjes. Voila sie, mama weet weer waarom te gaan werken :s
Vanavond hebben we een beetje vroeg gegeten omdat ik sebiet naar den bokwa moet en omdat mijn eten dan al wat verteerd zou zijn hehehe stel je voor ... k'mag er nie aan denken :s
ik heb vanavond weer de befaamde ovenschotel met het blik tomaatsoep klaargemaakt, mijn gastjes zijn er gewoon wild van. Heb er deze keer wel nog wat meer groenten bijgekapt :-) da's gezonder :p

mijn dagplanning:
ontbijt:
300gr platte kaas (3)
30gr fitness (3)

middagmaal:
2 boterhammen (4)
1kl boter (1)
1 schel kaas (2)
1 yoghurt (1)

avondmaal:
puree - courgette - tomaatsoepschotel (7,5)

tussendoor:
courgette soep
1 mango
2 rijstkoeken (2)
1 koekske (1)
1 yoghurt (1)

==> misschien nog even het receptje meegeven: voor 4 personen:
600gr wortelpuree (diepvries aldi) (12)
300gr americain natuur (10)
1 courgette
250gr champignons
1 blik tomaat creme soep (5)
20gr gemalen light kaas (2)
1 sjalot
1 kl vetstof (1)
1 runderbouillonblokje

sjalotje aanstoven in de vetstof en daarna de americain derbij en 'rul' bakken (zoals dat heet)
daarna de gesneden courgette en champignons erbij, alsook het bouillonblokje.
Samen wat laten bakken en dan een doos tomaatsoep van knorr erbij. Even laten sudderen.
Ondertussen neem je een ovenschotel en leg je de ontdooide puree (of verse, gelijk da'j wilt) als onderste laag in je ovenschotel. Je kapt het courgette/americain/soep-mengsel erover en strooit er 20gr gemalen kaas over. Die dump je dan 20 minuten in een oven van 200° en k'zweer het, tis heel heel heel lekker!

Ik ga het hierbij laten voor vandaag, k'ga dan mijn sport kledij aantrekken om dan sebiet na den bokwa te gaan. Lekker zweten :-)
allez tot morgen? op de weegdag!
doei



2 opmerkingen:

  1. oh ja, dat knorr soep menuke ligt hier ook heel goed in de markt! Vind het zelf ook wel erg lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb nog koudwatervrees om aan dit recept te beginnen, mijn body kan nogal raar reageren op iets dat al op voorhand klaar is gemaakt...sta dan snel vol uitslag (ben dus wel het perfecte proefkonijn om na te gaan of er iets op het menu staat dat niet zo vers wordt geserveerd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen