zaterdag 23 februari 2013

Hallo iedereen, we zijn hier weer si. Amaai was me dat een heen en weer getsjool vandaag :-s
Boodschappen doen kids naar de turnles, nog boodschappen doen etc etc...
Vandaag beetje over mijn dagtotaal gegaan, 2 punten, maar die heb ik netjes van mijn spaarpot afgekruist.

mijn dagplanning:

ontbijt:
30gr all bran plus (2)
200gr magere platte kaas (2)
1 kiwi

middagmaal:
2 boterhammen (4)
1kl boter (1)
1 schelletje weight watchers kaas (2)
portie rauwkost
1el vinaigrette (1)

avondmaal:



rijst (verzadigende portie) (7)
vol au vent * (7)
sla en tomaat

tussendoortjes:
1 peer
1 yoghurt 0% (1)
1 sinaasappel
1 vitalinea vanille pudding ( mijn 2 strafpunten) (2)

Ik geef je nog het receptje van de vol au vent mee, want het is TE lekker om niet te delen:
Voor 4 personen:

400 gram kipfilets
2 blokjes kippenbouillon (mager)
40 gram light boter (alpro soja light)
4 eetlepels bloem
375 ml magere melk
1 eidooier
3 eetlepels light room
200 gr champignons
Peper en zout

Los de kippenbouillon op in water en breng aan de kook. Kook hierin de kipfilets gaar.
Smelt ondertussen de boter en voeg de bloem toe als ze volledig gesmolten is. Voeg nu de melk en 400 gram kippenbouillon aan de roux toe. Blijf constant roeren zodat je geen klonters krijgt en laat de saus indikken. Snij de champignons in fijne schijfjes en voeg ze toe aan de pruttelende saus.

Doe nu de versneden kipfilet bij de saus. Klop de eidooier los met de room en giet deze liaison vlak voor het opdienen bij de vol au vent.
Smakelijk !
Ik ben net terug van een verjaardagsfeestje, daarmee dat ik iets aan de late kant ben! K'heb me redelijk goed gehouden, plat water gedronken en ze kwamen nog es rond met van die mini pistolets.
Daar heb ik eentje genomen met hesp. Ook heb ik 1 salami'tje genomen. Het spreekt voor zich dat er 10 punten uit de spaarpot verdwijnen. Morgen opnieuw netjes in t'gelid ! Borst vooruit en motivatie op 10
Slaapwel lieve bloggertjes







9 opmerkingen:

  1. nie te doen hoe jij in je programma zit, ben stillekes jaloers op je. Doe zo verder en ben al benieuwd naar morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat ziet er inderdaad een heel lekkere vol au vont uit !!! Mercie voor het recept !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mercikes voor het recept en ik bewonder je mateloos...wou dat ik zoveel karakter had maar heb mij hier deze middag eens goed laten gaan in de rode kool met worst...(was megalang geleden en het kon er nog vanaf gezien ik al heel zuinig was met mijn weekpunten)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. goh Veerle, k'voel me vereerd dat jij mij bewondert voor mijn karakter, maar zo sterk ben ik nu ook niet hoor. Ik trek me enorm op aan het feit dat er zoveel lieve mensen zijn die me een hart onder de riem steken. En geloof me ik heb het ook soms mega moeilijk, maar dan denk ik aan m'n blog en realiseer me dat ik mijn volgertjes zou moeten ongoochelen door 'scheef' te rijden. Voor de moment lukt dit nog, en ik hoop dat ik het nog een hele tijd kan volhouden. Maar dit is ook niet de 1e keer dat ik Weight Watcher, heb het ook al verschillende keren opgegeven. Maar nu WIL ik en MOET ik afslanken, en de reacties op mijn blog geven mij daar een enorme steun in

      Verwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. super hoe jij je bord aankleed rijst op een torentje,zoals op restaurant. Super! bedankt voor het recept

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat receptje zou ik ook wel eens maken ziet er héél lekker uit! Goe bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hallo tessy heb ook de vol au vent gemaakt maar hoe veel mag je er van eten voor 7 puntjes.trouwens goe bezig doe zo verder
    groetjes melissa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hey melissa, ik heb 100gr blokjes kipfilet uitgevist en met 1/4 van de saus. Dank u voor de steun en ook succes ! :-)

      Verwijderen